İkamet İzni Uzatma Başvurusu

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İkamet İzni Başvuru İşlemleri  
   
Üniversitemizde öğrenim görecek yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler Türkiye’ye yasal yollarla giriş yapmış olması kaydıyla ve başka bir yasal kalış hakkına (uluslararası koruma başvuru/statü sahibi, geçici koruma sahibi, çalışma izni sahibi vb.) sahip olmamaları durumunda İkamet İzin Belgesi başvurusunda bulunabilirler.  
   
Adım 1 – ) https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinde bulunan e-ikamet sekmesinden “ İkamet İzni Uzatma Başvurusu Yapıyorum ” alanı tıklanarak Başvuru Formu doldurulur. Bu alandaki bilgiler dikkatlice belirtilmelidir. Yanlış veya eksik bilgi olmaması halinde ikamet izni uzatma başvuru süreci uzayabilir. Başvuru Formu doldurulduktan sonra formun çıktısını alınır ve ilk sayfadaki imza alanı imzalanır.
 
 
Adım 2 – ) Öğrenci İkamet İzni uzatma başvurusu için gerekli belgeler hazırlanır.  
 

α Islak İmzalı İkamet İzni Uzatma Kayıt / Başvuru Formu
α Pasaport veya Pasaport Yerine Geçen Belge
α E – İmzalı veya Islak İmzalı ve Kaşeli / Mühürlü Öğrenci Belgesi
α Son 6 Ayda Çekilen 4 Biyometrik Fotoğraf
α Genel Sağlık Sigortası Belgesi veya Özel Sağlık Sigortası Belgesi ( İkamet İzni Talep Süresini Kapsayan )
α İkamet İzin Belgesi İçin Ödenen Bedelin Makbuzu
α İkamet Kartı
α Yerleşim Yeri Belgesi
α E – İmzalı veya ıslak imzalı ve kaşeli / mühürlü Transkript Belgesi
α PTT'den Alınan E - Tebligat Adresi Belgesi

 
Adım 3 – ) Başvuru belgelerini, başvuru tarihinde en geç 10 gün sonra Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü’nde ki Öğr. Gör. Canberk ARSLAN'a teslim etmelidir.  
     
Not - 1 : Başvuru ülkeye giriş yaptıktan sonra en geç 30 gün içerisinde gerçekleştirilmelidir.
Not - 2 : Başvurunun teslim edilmesi başvuru tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde gerçekleştirilir.