Sık Sorulan Sorular

1 – ) Eğer ilk defa ikamet izni başvurusu yapıyorsanız ikamet izni başvurunuzu mutlaka vize ya da vize muafiyeti süresi içerisindeyken yapmalısınız. Aksi takdirde başvurunuz kabul edilmez. Ayrıca uzatma başvurunuzu, geçerli ikamet izni sürenizin dolmasına 60 gün kalmasından itibaren ve her şekilde ikamet izni süreniz dolmadan önce e-ikamet.goc.gov.tr adresinden gerçekleştirebilirsiniz.
 
2 – ) Aynı il içerisinde fakülte veya bölüm değişikliği ya da yine aynı il içerisinde farklı bir üniversiteye kayıt yaptırma durumunuzda öğrenim durumunuza ilişkin bu değişikliği izleyen 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirimde bulunmalısınız.
 
3 – ) Eğer farklı bir şehirde yükseköğreniminize devam edecekseniz 10 iş günü içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne ikamet izni başvurusunda bulunmalısınız. Bu konudaki işlemleriniz yeni üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yürütülecektir. Bu tür bir değişiklik durumunda İkamet İzin Belgenizde değişiklik olacağından bu bildirimi yapmanız ülkemizde yasal kalışınız için önemlidir.
 
4 – ) Kayıt dondurma, üniversiteden ilişik kesme, kayıt yenilememe gibi durumlarda öğrenci ikamet izniniz iptal edilecektir. Ülkemizde yükseköğrenim gördüğünüz süre zarfında bu hususlara dikkat etmeniz öğrenci ikamet izninizin devamlılığı açısından önemlidir.
 
5 – ) Türkiye’de öğrenci ikamet izni ile kaldığınız sürede “çalışma hakkınız” bulunmaktadır. Bu hakkınız; eğer ön lisans veya lisans öğrencisi iseniz ilk yıldan sonra eğer yüksek lisans veya doktora öğrencisi iseniz süre sınırlaması olmadan başlar. Bu hizmet Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yürütülür. İlgili Bakanlığa ait ALO 170 Çalışma Hayatı İletişim Merkezinden çalışma hayatına ilişkin merak ettiğiniz hususlarda detaylı bilgi edinebilirsiniz.
 
6 – ) Kişisel bilgilerinizde değişiklik olursa (örneğin medeni haliniz, adresiniz, pasaportunuz değişirse ya da buna benzer durumlar ortaya çıkarsa) bu değişikliği 20 iş gün içerisinde kayıtlı olduğunuz İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirmelisiniz.
 
7 – ) Size verilen İkamet İzin Belgesi’nde (kartında) ikamet izni sürenizin bitiş tarihi yer alır. Bu süre bittikten sonra da ülkemizde kalmaya devam edecekseniz, ikamet izin süreniz dolmadan önce mutlaka ikamet izninizi yenilemelisiniz.
 
8 – ) Ülkemizde ikamet izni müracaatında kullanmak üzere ülkenizden getireceğiniz belgeler, mutlaka “apostil şerhli” ya da ülkemizde bulunan konsolosluğunuz tarafından onaylanmış olmalıdır. Ülkenizde düzenlettirdiğiniz belgeyi apostil şerhli olmadan getirdiyseniz Türkiye’de bulunan büyükelçiliğiniz ya da konsolosluğunuza onaylatmalısınız. Ayrıca gerekli belgelerinizi apostil şerhi yaptıramadığınız ya da ülkemizde bulunan temsilciliklerinize onaylatamadığınızda veya söz konusu temsilciliklerin çok ileri tarihlere size randevu vermesi halinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmelisiniz.