Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İkamet İzni Başvuru İşlemleri | ||
Üniversitemizde öğrenim görecek yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler Türkiye’ye yasal yollarla giriş yapmış olması kaydıyla ve başka bir yasal kalış hakkına (uluslararası koruma başvuru/statü sahibi, geçici koruma sahibi, çalışma izni sahibi vb.) sahip olmamaları durumunda İkamet İzin Belgesi başvurusunda bulunabilirler.
|
||
Adım 1 – ) |
https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinde bulunan e-ikamet sekmesinden “ İlk Kez İkamet İzni Başvurusu Yapıyorum ” alanı tıklanarak Başvuru Formu doldurulur. Bu alandaki bilgiler dikkatlice belirtilmelidir. Yanlış veya eksik bilgi olmaması halinde ikamet izni başvuru süreci uzayabilir. Başvuru Formu doldurulduktan sonra formun çıktısını alınır ve ilk sayfadaki imza alanı imzalanır. |
|
Adım 2 – ) |
Gerekli belgeler ile İstanbul İl Göç Müdürlüğüne gidilir ve parmak izi verilir. |
|
Adım 3 – ) |
İkamet izni başvurusu için gerekli belgeler hazırlanır. |
|
|
α Islak İmzalı İkamet İzni Kayıt / Başvuru Formu α İkamet İzin Belgesi İçin Ödenen Bedelin Makbuzu |
|
Adım 4 – ) |
Başvuru belgelerini, başvuru tarihinde en geç 10 gün sonra Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü’nde ki Öğr. Gör. Canberk ARSLAN'a teslim etmelidir. |
|
Not - 1 |
: Başvuru ülkeye giriş yaptıktan sonra en geç 30 gün içerisinde gerçekleştirilmelidir. |
|
Not - 2 |
: Başvurunun teslim edilmesi başvuru tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde gerçekleştirilir. |